دکتر امیرمحمد حاجی یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی خبر داد:

چهارمین جشنواره اداره روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود

305 بازدید

چهارمین جشنواره اداره روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی با شعار «بازنمایی فرهنگ رسانه و روابط عمومی» و  در قالب دورهمی یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود.

دکتر امیرمحمد حاجی یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی با اعلام خبر فوق افزود: جشنواره روابط‌عمومی با هدف تقدیر از افراد و واحدهای برتر در تعامل با روابط عمومی، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت سال جاری در محل مرکز همایش های بین المللی با حضور میهمانانی از بیرون دانشگاه برگزار خواهد شد. جشنواره امسال با شعار "بازنمایی فرهنگ رسانه و روابط عمومی" افزون بر بعد داخلی به دنبال برجسته سازی بعد خارج از دانشگاه در موضوع فرهنگ روابط عمومی است و لذا به هدف بازنمایی هرچه بهتر و دقیق‌تر تلاش هایی که در سطح دانشگاه در این حوزه صورت گرفته می خواهد شورای اطلاع رسانی دولت، مدیریت روابط عمومی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و البته تعدادی از  ادارات روابط عمومی دانشگاه های برتر تهران را در جریان فعالیت های چهار سال  گذشته خود قرار دهد.

رئیس روابط عمومی با تشریح نحوه برگزاری جشنواره چهارم تصریح کرد:  همزمان با جشنواره، نمایشگاه پوستر در قالب اینفوگرافی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و دستاوردهای واحدهای مختلف دانشگاه در حوزه روابط عمومی برگزار خواهد شد. تاکنون بسیاری از واحدهای دانشگاه اعم از معاونت ها، مدیریت ها، دانشکده ها، پژوهشکده ها، مراکز و پردیس ها با ارسال مدارک و مستندات خود در جشنواره چهارم شرکت کرده اند. در بخش دیگری از جشنواره امسال به دنبال قدردانی از نیروی انسانی فعال در حوزه روابط عمومی در دانشگاه هستیم. لذا ضمن تاکید بر حضور نمایندگان و رابطان واحدها در جشنواره، وظیفه خود می دانیم تلاش‌های بی وقفه و مجدانه این همکاران را بازنمایی و تقدیر نماییم.

 

دانشگاه شهید بهشتی مبدع برگزاری جشنواره روابط عمومی درون سازمانی بین دانشگاه های کشور

دکتر حاجی یوسفی با اشاره به سابقه برگزار جشنواره روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: ۲۷ اردیبهشت هر سال مصادف است با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی است و دانشگاه ما اولین دانشگاه کشور است که در سه سال گذشته جشنواره‌ای در سطح دانشگاه به هدف گرامیداشت این روز برگزار کرده است.

رئیس اداره روابط عمومی با برشمردن اهداف برگزاری جشنواره در دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: معمولا برگزاری جشنواره می تواند کارویژه های متعددی داشته باشد. شاید اولین کارویژه و مهم ترین آن این باشد که موضوع جشنواره را به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار و اولویت بندی یک سازمان مانند دانشگاه و واحدهای مختلف آن قرار دهد. دومین کارویژه یک جشنواره تقدیر از کلیه افرادی ست که در حوزه موضوعی خاصی مانند ارتباطات، رسانه و روابط عمومی مشغول فعالیت هستند. سومین کارویژه یک جشنواره می تواند به اشتراک گذاشتن تجربیات واحدهای مختلف یک سازمان در یک حوزه موضوعی مانند روابط عمومی باش. و شاید چهارمین کارویژه جشنواره این باشد که همکارانی که مدیریت یک حوزه موضوعی مانند روابط عمومی را بر عهده دارند در سطح وسیع تری در یک سازمان شناخته شوند. نهایتا برگزاری یک جشنواره و تداوم آن به صورت منظم می تواند یک فرهنگ و روح جمعی در یک سازمان مانند دانشگاه ایجاد نماید.

دکتر حاجی یوسفی، ایجاد فرصت مغتنم برای اشتراک تجربیات را از ویژگی های جشنواره چهارم عنوان کرد و خاطرنشان شد: جشنواره چهارم به شیوه ای برگزار خواهد شد که فرصت مناسبی در اختیار شرکت کنندگان چه از داخل و چه از خارج دانشگاه قرار دهد تا تجارب خود را به اشتراک گذارند. لذا از مدعوین و میهمانان می خواهیم که از قبل سیاهه ای از تجربیات خود فراهم ساخته و در وقت کوتاهی که در اختیارشان قرار می گیرد جهت بهره برداری دیگران آنها را اعلام نمایند.

ایشان در پایان با تاکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی در سازمان ها گفت: در چهار سال گذشته تمام تلاش من و همکارانم این بوده که اهمیت و جایگاه روابط عمومی در دانشگاه را از یکسو در نظر نشان دهیم و از سوی دیگر در عمل آن را عملیاتی سازیم. ادعای ما این است که هرچند روابط عمومی دانشگاه از لحاظ سازمانی در چارچوب یک اداره قرار گرفته اما اهمیت آن در حدی است که می توان آن را در حد یک معاونت دانست. در واقع فهم ما این است که دانشگاه ها باید معاونتی در حوزه روابط عمومی و بین الملل داشته باشند. این موجب خواهد شد تا موضوع روابط عمومی در داخل و عرصه بین‌الملل پابپای دیگر معاونت های دانشگاه مانند آموزش و پژوهش مورد تاکید قرار گیرد. امیدواریم توجه به روابط عمومی و اهمیت حیاتی آن در دانشگاه شهید بهشتی روز به روز افزایش یابد.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: