بازدید رئیس دانشگاه از غرفه دانشگاه در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار 1401

4376 بازدید

           

دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی از غرفه دانشگاه در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار 1401 بازدید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه ضمن بازدید از غرفه دانشگاه، با جمعی از دانشجویان و پژوهشگران که دستاوردهای پژوهشی و فناورانه و محصولات دانش‌بنیان را در غرفه دانشگاه در معرض دید علاقمندان قرار دادند گفت و گو کرد.

دکتر آقامیری پیش از بازدید از غرفه دانشگاه، در آیین افتتاح بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاون رئیس جمهور و و برخی از مدیران حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد، شرکت نمود.

 

دکتر محمدعلی زلفی گل در آیین افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۸ هزار سند علمی از ایران  منتشر شده و کشور ما توانسته رتبه اول علمی در منطقه را کسب کند؛ همچنین با احتساب مقالات فارسی بالغ بر ۱۰۰ هزار مقاله علمی و پژوهشی اصیل توسط پژوهشگران به چاپ رسیده است. 

وزیر علوم، ضمن اشاره به اینکه برج تولید علم در کشور در حال خودنمایی است، گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم این است که شرایطی ایجاد کند که ضمن صیانت از رشد علمی کشور، در زمینه فناوری و نوآوری دستاوردهای را داشته باشیم. باید عواملی را که در تولید علمی باعث شده در منطقه رتبه اول را کسب کنیم، در زمینه فناوری و نوآوری نیز پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه اخیراً پایه های تشویقی اعضای هیات علمی را به ۶۰ پایه ارتقا دادیم، خاطرنشان کرد: با حمایت معاون علمی ریاست جمهوری، افزایش پایه‌های تشویقی در هیات دولت مصوب شد تا مراحل قانونی آن مشکلی نداشته باشد. بخش‌های عمده‌ای از پایه‌های تشویقی را به تحقیقات نیاز محور و شاخص های فناورانه اختصاص دادیم.

وزیر علوم، همچنین از بازنگری در آیین نامه های ارتقا هیات علمی در راستای اجرای نظام سنجش و پذیرش خبر داد و بیان کرد: تلاش ما بر این است که بخش فناوری را بر مبنای عملکرد هدایت کنیم و به زودی آیین نامه ارتقا و آیین نامه‌هایی که با نظام سنجش و انگیزش مرتبط است، مورد بازبینی قرار خواهند گرفت و سعی می‌کنیم که دامنه آن ها را به گونه‌ای تعیین کنیم که علاوه بر تولید علم به تحقیقات نیاز محور، نوآوری و فناوری توجه شود و عزیزانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند همه در این نظام سنجش و انگیزش دیده شوند.

 

شایان ذکر است، بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار 1401 با حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد از 19 تا 22 آذرماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. غرفه دانشگاه شهید بهشتی در سالن شماره 5 پذیرای علاقمندان است.​​​​​​​

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: