طی مراسمی با حضور معاون وزیر؛

پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه شهید بهشتی معرفی و تقدیر شدند

3474 بازدید

سی و سومین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه، با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، سه‌شنبه 28 آذرماه 1402 در سالن شهید بهشتی دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین رجالی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه در سخنانی، پژوهش را عامل وحدت‌آفرین بین حوزه و دانشگاه دانست و عملکرد پژوهشگران را از عوامل بالندگی جامعه برشمرد.

دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی به آسیب‌شناسی وضعیت پژوهش در دانشگاه پرداخت و تغییر را با هدف بهبود و ارتقاء جایگاه دانشگاه، ضروری دانست. ایشان با اشاره به تدوین سند تحول دانشگاه شهید بهشتی، بر حرکت پیش‌دستانه به سمت ایجاد و تعمیق ارتباط با صنعت در تمامی حوزه‌های دانشی تاکید کرد.

دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ سخنران اصلی این نشست بود که در گزارشی به تحلیل و بررسی «سهم پژوهش در تولید» پرداخت و با ارائه آماری از وضعیت علمی ایران، به اتفاق شگرف در حوزه تولیدات علم و فناوری در کشور در طول 25 سال اخیر اشاره کرد که با شتاب علمی، تولیدات علمی طی این مدت که از رتبه جهانی 54 در سال 1996 به رتبه 15 در سال 2020 ارتقاء یافته است.

دکتر مهری حمیدی، معاون پژوهشی و فناوری، گزارشی از وضعیت پژوهشی دانشگاه ارائه دارد و نقاط قوت و ضعف دانشگاه را در حوزه پژوهش برشمرد. وی در ادامه راهکارهایی برای ارتقاء جایگاه و رتبه دانشگاه پیشنهاد داد.
در سی و سومین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه شهید بهشتی از 145 نفر با عنوان پژوهشگر شاخص، پزوهشگر برگزیده براساس کتاب نفیس، پژوهشگر برگزیده براساس H5، پژوهشگر برگزیده براساس فهرست عالی، پژوهشگر برگزیده ارتباط با صنعت، دانشجوی پژوهشگر برگزیده، کارشناس پژوهشگر برگزیده، کارشناس پژوهشی برگزیده، کارشناس فناور برگزیده، کارشناس آزمایشگاه برگزیده، دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر جهان، سردبیر مجلات الف، پژوهشگران برگزیده کشوری، پژوهشگران جوان برگزیده و سرآمدان علمی ایران به شرح زیر تقدیر شد.

 

گزارش تصویری شماره 1 مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده

گزارش تصویری شماره 2 مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: