پیام تبریک سرپرست دانشگاه به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر

3054 بازدید

 

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکنـدی همه سایهٔ همــــا را

سیزدهم رجب خجسته زاد روز بزرگ‌ مردی است که آغازگر امامت، مظهر عدالت وخداپرستی و تربیت یافته مکتب نبوت است، هم او که با سلوک، گفتار، رفتار و منش خویش، دل‌های تشنه حقیقت را از چشمه لایزال الهی در همه اعصار، سیراب ساخته است. شخصیت بی بدیلی که ولادت و شهادتش در خانه خدا  رقم خورد و تربیت ناب نبوی، وجود گرانقدر حضرتش را به عنوان نماینده رسالت های کلی، تا اسوه و الگوی تقوی و پرهیزکاری، حکمت و دیانت، شجاعت و عدالت، جهاد و شهادت، تعالی بخشید و مظهر جوانمردی و رادمردی لقب داد، آمیزه‌ای از عدالت و محبت که تقرب به خداوند متعال، از او شخصیتی ساخت که نادره دوران است.

در مکتب متعالی امام نخست شیعیان، آن پدر یتیمان و حامی ستمدیدگان، مردانی تربیت شدند که رسم پدر بودن را از سیره ارزشمند او آموختند و میلاد مولایشان را روز پدر نامیدند تا منش و زندگانی آن حضرت، آینه‌ای ماندگار، برای تمام جوانمردان روزگار شود.

اینجانب با تقدیم زیبنده‌ترین مراتب تواضع و احترام خویش به مقام و منزلت پدر، سالروز ولادت با سعادت اسوه‌ی عدالت و فتوت حضرت علی (علیه السلام) را به عموم هموطنان و همه دانشگاهیان ارجمند، به‌ویژه استادان گرانقدر، دانشجویان عزیز و کارکنان گرامی دانشگاه شهید بهشتی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و زندگی عزتمندانه مردان غیور ایران اسلامی را درسایه سار آیین علوی آرزومندم.

 امید که پروردگار متعال، شایستگی پیروی راستین از رفتار، گفتار و کردار آن سرچشمه زلال حقیقت و معرفت را نصیب همه ما گرداند.

 

 سید محمود آقا میری

رئیس دانشگاه شهید بهشتی

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: