با حضور سرپرست دانشگاه؛

ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه برگزار شد

3962 بازدید

ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی؛ ۷ اردیبهشت ماه 1402 در دانشگاه لومونوسف مسکو آغاز به کار کرد.

ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی طرح‌ریزی شده است در دانشگاه لومونوسف مسکو افتتاح شد.

ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با سخنرانی دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی؛ رئیس دانشگاه تهران و رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور و همچنین سخنرانی دکتر ویکتور سادوونیچی رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو افتتاح شد.

آندری فورسنکو دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه، والری نیکولایویچ فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی روسیه و الکسی یوریویچ ددوف سفیر تام‌الاختیار روسیه در ایران و همچنین دکتر کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این اجلاس سخنرانی می‌کنند.

در جریان این اجلاس، نشست تبادل‌نظر درباره همکاری‌های بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک و برنامه‌ها و تحقیقات مشترک و همچنین نشست‌هایی با موضوع بررسی جنبه‌های فرهنگی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه و اشتراک‌گذاری تجربه‌های پروژه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه در زمینه علوم طبیعی و حوزه خزر با حضور رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه برگزار می‌شود.

دکتر آقامیری، علاوه بر شرکت در اجلاس و ایراد سخنرانی در بخش افتتاحیه، در حاشیه اجلاس با روسا و نمایندگان ۶ دانشگاه روسیه ملاقات کرد. در جریان این دیدارها توافق‌هایی برای تبادل بورس‌های متقابل بلند مدت و کوتاه مدت دانشجویان، همکاری های فناوری، طرح های کاربردی و تاسیس رشته‌های مشترک صورت گرفت.

در مراسم رسمی انعقاد و تبادل تفاهم‌نامه، دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه سه تفاهم‌نامه با سه دانشگاه تراز اول روسیه امضا کرد.

بازدید از دانشکده‌ها و موزه‌های دانشگاه لومونوسف و بازدید از سایر دانشگاه‌های مسکو از دیگر برنامه‌های روسای دانشگاه‌های حاضر در ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه است.

در این نشست رؤسای ۲۴ دانشگاه برتر روسیه و ۱۵ دانشگاه برتر ایران از جمله دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، علوم پزشکی تهران، علامه طباطبائی،صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، تبریز، اصفهان، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، شیراز و الزهرا (س)  حضور دارند.

لازم به ذکراست دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، از سال ۱۳۹۴ با هدف توسعه همکاری دانشگاهی بین کشورهای ایران و روسیه، در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده و تا کنون پنج اجلاس مشترک با حضور مقامات علمی دانشگاهی دو کشور برگزار شده است.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: