حضور رئیس دانشگاه در همایش بین‌المللی منابع طبیعی توسعه پایدار در روسیه

49 بازدید

دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در همایش بین‌المللی «منابع طبیعی توسعه پایدار» در روسیه شرکت کرد.

در این سفر که به دعوت رئیس دانشگاه معدن، ملکه کاترین - سن پتربورگ روسیه انجام شد، دکتر ابطحی، مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه نیز حضور داشت.

 رئیس دانشگاه شهید بهشتی عصر روز سه شنبه ۲۵ مهر در جلسه با پروفسور ولادیمیر استفانوویچ لیتویننکو، رئیس دانشگاه معدن سن پترزبورگ روسیه دیدار کرد. در این جلسه در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک با موضوع آموزش و پژوهش بحث و تبادل نظر شد.

دکتر آقامیری و هیأت همراه در ادامه از موزه سنگ و برخی از آزمایشگاه‌های دانشگاه معدن سن پترزبورگ روسیه بازدید کردند.

رئیس دانشگاه در روز ۲۶ مهر در مراسم افتتاح اجلاس بین‌المللی «منابع طبیعی و توسعه پایدار» شرکت کرد.  در این مراسم نمایندگانی از بیش از ۵۰ کشور جهان شرکت داشتند، رئیس دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از مدعوین و سخنرانان ویژه در پنل نخست گفتگو با حضور 9 نفر از بر جستگان علمی و مقامات ارشد روسیه شرکت کرد و در سخنرانی، نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را به اشتراک گذاشت.

شایان ذکر است، دانشگاه معدن سن پترزبورگ روسیه با قدمت حدود ۲۷۰ سال در زمره دانشگاه‌های قدیمی روسیه و در حال حاضر یکی از سی دانشگاه ملی روسیه است. دانشگاه معدن سن پتربورگ بر اساس رتبه بندی تایمز در میان دانشگاه‌های تخصصی حوزه معادن در سطح جهان در رتبه سوم قرار دارد.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: