با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی:

اولین همایش" صنعت،خانواده،کارآموز" برگزار شد

5976 بازدید

 

 

پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی منع کار کودک، همایش «صنعت، خانواده، کارآموز» را با همکاری مرکز رشد  مدرسه کودکان کار صبح رویش برگزار کرد.

​​​​​​​

محوریت اصلی این همایش که  22 خرداد ماه 1401 در سالن اجتماعات پارک برپا شد نوآوری آموزشی، کارآفرینی و سرمایه اجتماعی بود. در همین راستا ایجاد همگرایی میان صنعت، خانواده و دانشگاه برای ارتقای سطح ذهنی و آموزشی نوجوانان و مراکز آموزشی، شناخت و بررسی راههای افزایش تعامل، شناسایی توانمندی‌ها، استفاده از ظرفیت‌ها در زمینه صنعت، منابع انسانی، آموزش، فناوری و نوآوری و همچنین ارتقای مراکز رشد در مقیاس ملی و منطقه‌ای با رویکرد کارآفرینی، اشتغال‌زایی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها مدنظر برگزارکنندگان همایش قرار گرفت.

آگاهی جامعه دانشگاهی و صنعتی نسبت به نیازهای نوجوانان مناطق محروم و تاثیر آن در اجتماع در کنار ارتقای دانش، توانمندی و مهارت‌های کاربردی و عملیاتی فعالان مرتبط در حوزه های مورد بحث از جمله دیگر اهداف برپایی همایش بودند.

دکتر فرنوش اعلامی، معاون مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان اولین سخنران درخصوص"یادگیری فعال در مراکز دانشگاهی و مدرسه ای" صحبت کرد. سپس سیدمحمدحسن داوودی، مدیرعامل موسسه نسیم صبح رویش به معرفی و بیان نقش این نهاد پرداخت.

در ادامه حضار پای صحبت کارآموزان این نهاد نشستند و دکتر درمان بازرس شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه و مدیرعامل موسسه خیریه ابتکار و توسعه نبی درباره "مسئولیت اجتماعی در صنعت و دانشگاه" سخن گفت.

دکتر شهیندخت خوارزمی، مولف و نظریهپرداز در حوزه روابط عمومی الکترونیک و روانشناسی، دکتر امیرناصر اخوان، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعت امیرکبیر و و دکتر شکوری، مدیر عامل شرکت طرفه به ترتیب درباره " نوآوری آموزش و آینده پژوهی"، ،"تجاری سازی نتایج پژوهش: از ایده تا محصول، از ایده تا ثروت" و " کارآفرینی و آموزش (همگرایی صنعت، خانواده و دانشگاه)" صحبت کردند.

" نوآوری اجتماعی در عمل" موضوع صحبت دکتر علی اصغر سعدآبادی، رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی در این همایش بود.

در پایان همایش ازشرکت‌های فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی تقدیر شد.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: