گزارش مراسم گرامی‌داشت روز کارمند، تقدیر از کارمندان نمونه و شایسته تقدیر و تجلیل از بازنشستگان

14734 بازدید

 

آیین گرامی‌داشت روز کارمند، تقدیر از کارمندان نمونه و شایسته تقدیر و تجلیل از بازنشستگان، دوشنبه سوم مهرماه 1402 همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور دکتر آقامیری رئیس دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه، کارمندان و جمعی از بازنشستگان در تالار ابوریحان مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین رجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول و آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) به عنوان حجت خدا بر روی زمین، بر این نکته تاکید کرد که برقراری و حفظ ارتباط معنوی درونی با آن حضرت همواره باید سرلوحه زندگی ما باشد.

وی در ادامه به همکاری و تعامل در محیط کار اشاره کرد و گفت: هر مجموعه ای وقتی درست کار کند و هر چیزی سر جای خود باشد یعنی کسانی که در آن سیستم فعالیت می کنند خوب و در جای خود و درست کار می کنند و دانشگاه در این مسیر به همت همه اعضای این خانواده به ویژه کارکنان عزیز، شریف، زحمت کش و کم توقع به بهترین شکل به کار و فعالیت خود ادامه می دهد که این امر شایسته تشکر و قدردانی است.

دکتر آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ابتدای سخنانش، با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت امام عصر (عج) به آیه ۷ از سوره مبارکه ابراهيم اشاره کرد و شکرگزاری و شکر نعمت‌هایی که خداوند به انسان هدیه کرده را لازم و ضروری دانست.

وی افزود: همه ما که در دانشگاه کار و فعالیت می‌کنیم همواره باید شاکر و قدردان این نعمت خداوند باشیم چرا که شرایط کار کردن در فضای آموزشی و مقدس دانشگاه همراه با پویایی و سرشار از انرژی و نشاط و جوانی است.

دکتر آقامیری در ادامه تصریح کرد: بر اساس تجربیات سی ساله شخصی و ارزیابی ها و بررسی های به عمل آمده، کار کردن در دانشگاه به عنوان مجموعه ای فرهنگی و وظیفه شناس، دارای بهترین و مطلوب ترین شرایط است.

وی افزود: همانطور که کارکنان در مقابل مراجعین وظیفه دارند، سیستم هم در مقابل کارکنان وظیفه‌ای دارد که تلاش برای حل مسائل و کم کردن دغدغه‌های آنان تا جایی که قانون اجازه می‌دهد از وظایف سیستم دانشگاه است. پرداخت سختی کار برای همکاران یکی از این موارد است که انشاالله به زودی پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزارت مسکن و شهرسازی گفت: تمام انرژی، سرمایه و تلاش‌های دانشگاه در چارچوب قوانین، در جهت تأمین آرامش همکاران و حل مسئله مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه است.

وی در انتهای سخنانش با پیشنهاد تشکیل گروهی منسجم برای پیگیری امور همکاران، از تعیین و اختصاص یک روز خاص به صورت ثابت در هفته، برای ملاقات با همکاران و طرح مسائل و مشکلات آنان خبر داد.

دکتر ذوالفقاری معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع با اشاره به هفته دولت و روز کارمند که یادآور زنده نگهداشتن یاد شهیدان رجایی و دکتر باهنر دو مجاهد بزرگ و دو پایه محکم و استوار کشور و انقلاب است گفت: روز کارمند روز تجلیل از انسان‌های شایسته‌ای است که هدف والای خدمت به مردم و کسب رضای خدا را دارند و گره گشای مشکلات دانشجویان هستند.

وی همزمانی مراسم با آغاز سال تحصیلی جدید را به فال نیک گرفت و افزود: امسال نیز همانند سال گذشته به علت تقارن این مناسبت با ایام ماه محرم و صفر، زمان برگزاری جشن به ماه ربیع‌الاول موکول شد که به همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شد.

دکتر ذوالفقاری قدردانی از زحمات بازنشستگان پرتلاش را لازم و ضروری دانست و اذعان داشت: سال گذشته قدردانی از همکاران بازنشسته که زحمات فراوانی کشیدند و بخش عمده زندگی خود را در مجموعه دانشگاهی گذرانده اند مغفول مانده بود که این امر به یاری همکاران منابع انسانی در جشن امسال محقق شد.

معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع در ادامه گفت: دانشگاه متشکل از سه ضلع است که ضلع اول آن دانشجویان، به دنبال ادامه تحصیل و کسب علم هستند، ضلع دوم اساتید و اعضای هیئت علمی که با در اختیار گذاشتن علم و دانش خود راهگشای گروه اول هستند و ضلع دیگر مجموعه که با برنامه‌ریزی دقیق و فراهم کردن فضای کلاس‌های درس و محیط شاداب، بستر را برای رشد و فعالیت اضلاع دیگر فراهم می‌کنند، به دوش کارمندان پرتلاش و زحمت کش مجموعه است.

وی افزود: بدیهی است این سه ضلع اگر هماهنگ و همراه حرکت کنند به معنی این است که دانشگاه به راستی به سمت هدفی که همواره به دنبال آن است یعنی کسب علم، حرکت می کند که این امر با تکیه بر ایمان به خدا و خدمت به مردم تحقق می یابد.

دکتر ذوالفقاری در خصوص پرداخت کمک هزینه مسکن تصریح کرد: بر اساس موافقت و دستور پرداخت هیئت امناء، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان پیشتاز دانشگاه‌ها، پرداخت کمک هزینه مسکن به کارکنان را در سال جاری آغاز کرد.

وی در این باره تصریح کرد: بیش از 90 درصد بودجه دانشگاه ها صرف هزینه های جاری می شود که این امر بودجه پژوهشی و تجهیزات آزمایشگاهی را تحت تاثیر قرار می دهد و گاها تعارض بین این دو موضوع باعث کم شدن سرعت پرداخت ها می شود که با کمک همدیگر و بالا بردن صبر و تحمل و با ایجاد توازن بین این دو، دانشگاه به بهترین شکل به زندگی و حیات خود ادامه می دهد.

معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع با توصیه همگانی به رفتار عادلانه، دوستانه و صادقانه با همکاران و سرلوحه قرار دادن مشارکت و اعتماد به همکاران، به سخن خود پایان داد.

در ادامه این مراسم دکتر جعفری مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ضمن گرامیداشت تقارن برنامه با آغاز سال تحصیلی، با ارائه گزارشی مبسوط، ارزیابی عملکرد و نحوه ی انتخاب کارمند نمونه و شایسته تقدیر دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر جعفری در خصوص عملکرد دانشگاه در جهت استخدام و جذب نیروی انسانی متخصص گفت: با صدور مجوز سهمیه استخدام کارکنان پیمانی توسط هیئت امنای وزارت علوم در سال 1398 و بر اساس نیازسنجی بخش های مختلف، در سال جاری 22 کارمند در قالب استخدام پیمانی جذب دانشگاه شدند.

وی در ادامه درباره طرح تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران تصریح کرد: با توجه به قوانین مربوطه تاکنون تبدیل وضعیت 70 نفر از 84 همکار ایثارگر مشمول این طرح در دانشگاه، انجام شده و پرونده تعداد باقیمانده در مراحل پایانی است.

مدیر منابع انسانی و پشتیبانی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان گفت: به همت همکاران منابع انسانی و با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله مرکز آموزش تخصصی، مرکز آموزش الکترونیک و بخش‌های اجرایی دیگر، ماهانه 3 یا 4 دوره آموزشی ضمن خدمت برای به‌روز رسانی و ارتقای سطح دانش همکاران در دانشگاه برگزار می شود.

دکتر جعفری سپس به راه‌اندازی سامانه برگزاری دوره‌های ناهمزمان اشاره کرد که برای اولین بار در دانشگاه بر اساس نیاز سنجی برای یادگیری خرد راه اندازی شده است.

وی در زمینه تسهیلات رفاهی، به پیش بینی 4 اقامتگاه علاوه بر مجموعه رفاهی زیراب اشاره کرد که تاکنون 406 نفر از همکاران توانستند به همراه خانواده از این امکانات استفاده کنند.

مدیر منابع انسانی در خصوص اعطای تسهیلات صندوق رفاهی قرض الحسنه کارکنان گفت: از تیر ماه سال جاری تاکنون 205 نفر از همکاران غیر هیئت علمی و 80 نفر از اعضای هیئت علمی از این تسهیلات بهره‌مند شدند. همچنین اعطای 61 وام سفر پرفیض اربعین در همین راستا انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه های امور نقلیه و تدارک الکترونیک دانشگاه یادآور شد این اقدامات در راستای تسهیل ثبت درخواست های نقلیه و شفافیت خرید و اقدامات در حوزه خرید، مناقصات و مزایده همکاران در امور قراردادها صورت گرفته است.

مدیر منابع انسانی و پشتیبانی به تدوین دستورالعمل ارزیابی عملکرد و راه اندازی سامانه ارزیابی از طریق ثبت QR Code ، در راستای عینی سازی و بهینه کردن ارزیابی عملکرد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در دانشگاه 802 نفر کارمند رسمی، پیمانی و قراردادی، 213 پرسنل شرکتی اداری و 350 نفر شرکتی خدماتی و فضای سبز مشغول کار و فعالیت هستند که بر اساس دستور هیئت رئیسه دانشگاه مبنی بر تعیین دستورالعمل انتخاب کارمند نمونه، 4 فرم ارزیابی عملکرد برای مدیران و روسای اداره، کارشناسان مسئول، کارشناسان و کارکنان پشتیبانی و حراست طراحی شد.

وی افزود: پس از طرح در هیئت اجرایی، فرم های صلاحیت های عمومی، صلاحیت های حرفه ای و فرم آموزشی پژوهشی هم طراحی شد و پس از ارسال فرم های ارزیابی به واحدها، 80 امتیاز آن توسط مدیران و 20 امتیاز از وضعیت پرونده پرسنلی و حضور غیاب کارکنان کسب شد.

و مقرر شد بر اساس معیارهای ارزیابی و امتیازات کسب شده کسانی که میانگین ارزیابی سه سال اخیر آنان بالای 98 امتیاز بود و طی 5 سال اخیر نمونه نشده بودند، انتخاب شوند.  در نهایت 10 نفر از همکاران که از این تعداد 4 نفر کارشناس، 2 نفر کارشناس مسئول، 2 نفر رئیس اداره و از مدیران و مشاورین هم 2 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و بر این مبنا 27 نفر از کارکنان که شرایط نزدیک به انتخاب داشتند هم به عنوان شایسته تقدیر برگزیده شدند.

در حاشیه این مراسم از زحمات بازنشستگان سال 1400 تاکنون دانشگاه نیز تقدیر و قدردانی شد.

گفتنی است اجرای زیبای گروه موسیقی سنتی "سیم آخر" از بخش‌های جذاب و مفرح این مراسم بود. m/

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: