نشست دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی جدید با رئیس دانشگاه برگزار شد

79437 بازدید

نشست صمیمانه دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی جدید با دکترسیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و  اساتید مشاور سه شنبه 23 آبان 1402 برگزار شد

به گزارش رابط عمومی دانشگاه، این نشست با هدف هدایت، مشاوره و خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید شاهد و ایثارگر  همراه با برنامه های متنوع و اجرای موسیقی زنده از سوی مدیریت امور شاهد و ایثارگر دانشگاه در تالار شهریار مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.

دکتر فاضل جهانگیری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سخنانی حضور دانشجویان جدید شاهد و ایثارگر را در دانشگاه شهید بهشتی خیرمقدم گفت.

 

دانشجویان شاهد و ایثارگر به عنوان وارثان شهدا و ادامه دهنده راه ایثارگران مسئولیت سنگینی در دانشگاه بر دوش دارند

دکترسیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ابتدای سخنان خود از خاطرات زمان دانشجویی و حضور همکلاسی‌ها و دانشجویان آن دوره در جبهه‌های حق علیه باطل گفت و با اشاره به سواد بالای بسیاری از آن افراد اضافه کرد که جوانان در آن برهه زمانی در عین حال از وظیفه انقلابی خود نیز غافل نبودند درجبهه‌ها حضور موثر و پررنگی داشتند.

دکتر آقامیری حضور دانشجویان خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران را افتخاری برای دانشگاه شهید بهشتی دانست و از سویی دیگر آنان را وارثان و ادامه‌دهندگان راه پدرانشان معرفی کرد که مسئولیت خطیر حفظ آرمانهای آنان را برعهده دارند. رئیس دانشگاه افزود: انقلاب و سالهای دفاع مقدس و رهبری امام خمینی (ره) هویت ایران قدرتمند را به این سرزمین بازگرداند و شهدا و ایثارگران با وجود موفقیت در عرصه‌های علمی در آن زمان مسئولیت خود می‌دانستند با حضور در جبهه‌های نبرد و انقلاب راه امام (ره) را ادامه دهند و امروز وظیفه ماست زیر سایه پدرانه مقام معظم رهبری با سخت‌کوشی میراث‌دار خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای دانشمند باشیم.

وی شرایط آن دوران را با وضعیت امروز غزه مقایسه کرد و افزود: فرزندان شاهد، ایثارگر و آزاده وظیفه خطیری در شناخت و تبیین دستاوردهای انقلاب و شرایط حساس دارند و خود از نزدیک با این مسائل آشنا هستند.  دکتر آقامیری در پایان بر ایجاد تعامل سازنده و ارتباط موثر با دانشجویان تاکید کرد.

دکتر پورشهریار، استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر؛ سخنران بعدی مراسم موضوعاتی  در حوزه سلامت روان ارائه داد. وی به چالش‌های مطالعه و یادگیری در دنیای دانشجویی امروز اشاره کرد و پنج راهکار برای یادگیری بهتر به دانشجویان ارائه نمود. وی در پایان راهنمایی‌های لازم برای کسب مشاوره را به دانشجویان عرضه کرد و راه های ارتباط بیشتر برای مشاوره و پرسش را معرفی نمود.

تقدیر از دانشجوی تراز برتر به عنوان دانشجوی نفر دوم دانشکده حقوق دانشگاه قسمت بعدی مراسم بود و سپس پنلی با حضور دکتر محمدرضا نخعی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی، دکتر محمد رضا برومند عضو هيئت علمی دانشکده علوم ورزشی و تندرستی و حسن بنی هاشمی رییس اداره دانشجویی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار و موضوعات تخصصی بررسی شد و دانشجویان را در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی درون دانشگاه و پیگیری مسائل بنیاد شهید راهنمایی کردند.

در این نشست قطعه‌های موسیقی توسط گروه سنتی دانشجویی «چاوش نو» اجرا شد که با استقبال دانشجویان همراه بود.

در انتهای نشست،دانشجویان در پنل‌های مجزا با استادان مشاور دانشکده‌های خود شرکت کردند و با حضور پشتیبان‌های ورودی سالهای قبل و دوره‌های ارشد و دکترا سوالات خود را در فضایی گرم و صمیمی با ایشان مطرح نمودند.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: