در فضایی صمیمانه صورت گرفت؛

رئیس دانشگاه با فرزندان شهدا و جانبازان دانشگاه دیدار کرد

541 بازدید

به مناسبت سالروز بزرگداشت روز جانباز، نشست صمیمانه فرزندان شهدا و جانبازان با دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه و برخی از اعضای هیئت رئیسه، یکشنبه 29 بهمن ماه 1402 در سالن شهید ابراهیمی دانشکده علوم زمین برگزار شد.

در این نشست جمعی از اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان حانواده شاهد و ایثارگر دانشگاه، جت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسینی نماینده مقام معظم رهبری، دکتر جهانگیری معاون فرهنگی و اجتماعی و دکتر صادقی رئیس دانشکده علوم زمین حضور داشتند.
در ابتدای مراسم دکتر جهانگیری، معاون فرهنگی و اجتماعی، اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و با اشاره به رشادت‌های و دلیری ملت بزرگ ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: چهل و پنج سال ایثار و پایمردی زنان و مردان شجاع در طول دویست سال گذشته از تاریخ ایران، ستودنی است، خودگذشتگی آنان بود که کشور عزیزمان را پس از انقلاب از خطرات بسیار در امان داشته و حفظ کرده است.
در ادامه دکتر حسینی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در سخنانی با مسئولیت خانواده شهدا گفت: بنا بر وعده الهی شهدا زنده هستند. بنابراین می توان گفت ما هنوز موقعیت آنرا داریم که از برکات وجودشان بهره ببریم اما از طرفی ما نیز در برابر ‌آنان مسئولیتی خواهیم داشت. بنا بر گفته مقام معظم رهبری خانواده شهدا باید در هر جایگاه موقعیت اجتماعی یک قدم از دیگران جلوتر، تاثیرگذارتر و فعال‌تر باشند.
دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه نیز ضمن یادآوری ایثار جانبازان و شهدا و برکت خون آنها برای ایران، در سخنان خود این دوره را دوران امتحان بازماندگان خواند و اظهار داشت: دانشگاه یکی از بهترین موقعیتهاست که در آن می توان  با عمل خود فرهنگ شهدا را حفظ و به نسل های بعد منتقل کرد. ایشان افزود: شهدا، به ما به عنوان وارثانشان هنر زندگی کردن آموخته اند و ما باید پاسدار این میراث باشیم.
سپس مدعوین ضمن معرفی خود به بیان نقطه نظرات، دغدغه ها و مسائل خود پرداختند.
در پایان برنامه از این عزیزان تقدیر شد. 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: