با هدف بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک،

سفیر اسلوونی از دانشکده علوم و فناوری‌های زیستی بازدید کرد

1551 بازدید

ایگور یوکیچ، سفیر جمهوری اسلوونی در ایران از دانشکده علوم و فناوری‌های زیستی دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد

براساس گزارش مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی؛ ایگور یوکیچ، سفیر جمهوری اسلوونی و مایا یرمن، دبیر سوم سفارت؛ یکشنبه 8 بهمن 1402 با حضور در دانشکده علوم و فناوری‌های زیستی با دکتر محمدرضا بیگدلی، رئیس دانشکده و برخی از اعضای هیئت علمی دیدار و گفتگو نمود و از آزمایشگاه‌های دانشکده مذکور بازدید کرد.

در جلسه ای که به این منظور تشکیل شد بیگدلی، رئیس دانشکده علوم و فناوری های زیستی در گزارشی  نقاط قوت، توان، ظرفیت و دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشکده را برشمرد.
در ادامه جلسه با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های علمی بین المللی بین دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه‌های اسلووانی در خصوص  تبادل استاد و دانشجو؛ ایجاد زمینه برای جذب پژوهشگران پسادکتری؛ ارائه دوره¬های کوتاه مدت؛ برگزاری دوره‌های علمی–پژوهشی به صورت آنلاین؛ دوره‌های مشترک و دوگانه، راهنمایی مشترک؛ ایجاد سازوکارهای حمایتی، و اعطای بورس‌های تحصیلی به دانشجویان از سوی دو کشور؛ اعزام اعضای استاد برای فرصت مطالعاتی، ماموریت‌های پژوهشی و همچنین برگزاری همایش ها و نشست های بین المللی بحث و تبادل نظر شد.
در ادامه  ایگور یوکیچ، سفیر جمهوری اسلوونی در خصوص دانشگاه‌های اصلی اسلووانی و شرایط آن  توضیحاتی ارائه داد و برای برقراری توسعه همکاری های علمی – پژوهشی ابراز تمایل کرد.
سپس دکتر احمدرضا محرابیان، دانشیار دانشکده علوم و فناوری زیستی در خصوص دستاوردهای علمی در زمینه فرآورده های زنبور عسل از جمله تولید عسل دارویی-درمانی و  منشاء گیاهی این دانش فنی جهت تولید عسل های دارویی-درمانی توضیحاتی ارائه داد.
سفیر جمهوری اسلوونی در بخش دوم حضور خود در دانشکده علوم زیستی از برخی ازمایشگاه های سنجش کیفیت و تعیین میزان خواص دارویی عسل بازدید کرد. در این بازدید، دکتر مینایی در خصوص ابداع روش های جدید جهت تعیین کیفیت و سنجش میزان ترکیبات دارویی عسل برای اولین بار در دنیا در این ازمایشگاه توضیحاتی داد و میهمانان نیز از کلکسیونی از عسل های سراسر کشور در ازمایشگاه بازدید کردند. دکتر طالبی هم به آمار بیماران بهبود یافته توسط عسل های شناسایی شده، اشاره کرد.
 در پایان یکی از دارویی‌ترین عسل های ایران به میهمانان اهداء شد.

 

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: