نشست تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان در

نخستین رویداد «مسئولیت اجتماعی و صنعت ساختمان» برگزار شد

3444 بازدید

 

نشست تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان با مدیریت رئیس مرکز نوآوری معماری و شهرسازی دانشگاه شهید در نخستین رویداد بین‌المللی«مسئولیت اجتماعی و صنعت ساختمان» 6 مرداد ماه برگزار شد.

این رویداد با حضور کارشناسان و متخصصان ملی و بین‌المللی با رویکرد مسئولیت اجتماعی در صنعت ساختمان با هدف هم اندیشی و توان افزایی در صنعت ساختمان طی دو روز در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران برگزار شد که شامل سه نشست تخصصی در رابطه با موضوع صنعت ساختمان بود.

 دکتر زهرا سادات زمردیان، رئیس مرکز نوآوری معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مسئولیت اجتماعی افراد و سازمان‌های دولتی و غیردولتی درارتقای کیفیت سلامت اجتماعی، توسعه و پیشرفت پایدار جوامع به عنوان یکی از موضوعات مهم در زمینه آموزش و آگاهی بخشی امروز جامعه جهانی درباره برنامه‌های نشست تخصصص شرکت‌های دانش بنیان گفت: در بخش نخست این نشست، درباره فناوری های نوین در صنعت ساختمان اطلاعاتی از سوی مرکز نوآوری و ساخت شناسا ارائه شد.

به گفته این عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در بخش بعدی این نشست از شرکت های لینکپ، فرآیند بنیان معماری، والکریت و بنیاتو که از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه معماری وشهرسازی هستند دعوت شده بود تا در زمینه  اینترنت اشیا در صنعت ساختمان، فب لب؛ لابراتواری برای تجزیه با هم بودن، مصالح نوین ساختمانی و کاربرد هوش مصنوعی در طراحی سازه تجربیات خود را به اشتراک گذارند.

زمردیان در ادامه افزود: در بخش پایانی این نشست دو شرکت فناور بوم شهر پایدار و سپهر نوین تجسم ساخت که در مرکز نوآوری معماری و شهرسازی شهید بهشتی مستقر هستند، درباره بازتاب فناوری در فرایند طراحی ساختمان های با عملکرد بالا و فناوری واقعیت افزوده و مجازی در صنعت ساختمان سخنرانی کردند.   

رییس مرکز نوآوری معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت معماری و صنعت ساختمان در توسعه سلامت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی نهادهای دولتی و خصوصی و عمومی در این زمینه می توان برگزاری چنین رویدادهایی را عامل مهمی در هم اندیشی و توان افزایی صنعت ساختمان دانست.

​​​​​​​
​​​​​​​

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: