مراسم سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار شد

3252 بازدید

 

مراسم سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی با حضور دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه؛ سردار فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ جابرانصاری، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه؛ خانواده شهید طارمی و جمعی از دوستداران آن شهید در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در آیین بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی با اشاره به ویژگی های ایشان گفت: اخلاص سرآمد ویژگی‌های برجسته حاج قاسم است و مقام معظم رهبری براین ویژگی این شهید سرافزار تاکید دارند و این ویژگی نشان دهنده جامعیت ویژگی‌های ایشان است. شهادت، پاداش و مزد اخلاص سردار دلها بود. او محبوب دلها شد چون معشوقش خدا بود و به معنای واقعی درد شهادت داشت.

شهید سلیمانی اسطوره تمام اسطوره هاست

دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و سالروز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

وی با شاره به داستان  ژاندارک در تاریخ فرانسه و بررسی جایگاه اسطوره ها اظهار داشت: اسطوره‌سازی و اسطوره‌پروری در فرهنگ و تاریخ تمام ملت‌ها و اقوام وجود دارد. با مقایسه اسطوره‌های کشورمان با سایر ملت‌ها می توان اذعان داشت که ما بیش از صدهزار اسطوره داریم. در جنگ تحمیلی داستان شجاعت، مقاومت و ایستادگی شهدا ده ها برابر زیباتر از داستان اسطوره تخیلی برخی کشورهاست.

سرپرست دانشگاه با برشمردن فضایل اخلاقی سردار سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی اسطوره تمام اسطوره هاست و مجموع بهترین سجایا و  ویژگی های اخلاقی در او گرد آمده است؛ مردم‌داری، مدیریت، ارتباط عاطفی و معنوی، مقاومت و هویت دوستی و مبارزه برای کشور از جمله این فضائل بارز است.

دکتر آقامیری ادامه داد: شهید سلیمانی هزاران اسطوره را تربیت کرده است؛ آدمهای بزرگمان را باید حفظ کنیم؛ دانشگاه ها باید روشی را پیاده کنند تا نسل جدید با زندگی مردان بزرگی مثل سلیمانی خو بگیرند. دانشکده‌هایی مانند ادبیات و علوم انسانی؛ حقوق؛ روانشناسی و علوم تربیتی باید منش، فعالیت‌ها، شهادت و اثرگذاری شهید سلیمانی را در سرلوحه امور علمی و پژوهشی قرار دهند.

وعده خداوند کامل است

سردار فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی نهضت انقلاب اسلامی میلیون‌ها انسان در مسیر انقلاب پایدار ماندند و هر روز به این جمعیت از بعد کمی و کیفی اضافه می‌شود.

وی گفت: کشور‌های کمی وجود دارند که بتوانند حتی به صورت کلامی در مقابل ابرقدرت ها بایستند، اما ما ۴۴ سال به طور کلامی، نظری و عملی در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده ایم. همیشه حزب خدا پیروز بوده و حتی حزب شیطان یک بار پیروز نشده و آدم‌ها باید مراقب باشند که در حزب خدا باشند، چون خدا وعده پیروزی داده و تخلفی در آن صورت نمی‌گیرد، ولی این پیروزی شرط دارد.

وی با بیان اینکه اگر کسی حاضر باشد جانش را برای سخت‌ترین کار‌ها بدهد این معامله با خداست، تصریح کرد: وعده خداوند کامل است و مهم این است که ما همه شرط‌ها را انجام دهیم و ما در امور اقتصادی شروط خدا را انجام ندادیم و به این گرفتاری دچار شدیم؛ البته برخی‌ها می‌گویند ما اقتصاد اسلامی نداریم، اما آیا خدا در کاملترین دین خود به این مسئله توجه نکرده است.

وی افزود: در دو سال کرونا فقط مدارس و دانشگاه‌های ایران تعطیل شد و فقط چند ساعت در فضای مجازی درس و بحث می‌شد و بعد از آن جوانان در فضای رها شده مجازی رها بودند و آمریکایی ها تصور کردند که با استفاده از این فرصت هر چه بگویند مردم ما گوش می‌کنند، اما چند نفر را توانستند با خود همراه کنند و این در حالی است که در مراسم یکی از شهدای گمنام در یکی از روستا‌ها به اندازه جمعیت اغتشاشات آدم آمده بود.

شهید سلیمانی نماد قدرت هوشمند ایران بود

جابرانصاری، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در مراسم سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: انسان‌ها برای زندگی در شرایط بهتر هجرت می‌کنند، اما هجرت دیگری وجود دارد که سلیمانی و یاران او برای ساختن کشور‌هایی که ویران شده بودند انجام دادند تا از ویرانی و تخریب بیشتر جلوگیری کنند و این بالاترین نوع هجرت و جهاد در راه خداوند است.

وی با بیان اینکه اگر نسخه‌هایی را ارائه بدهیم که غیر قابل الگوبرداری هستند خسارت می‌بینیم و شهید سلیمانی از جمله شخصیت‌هایی است که می‌توان او را به عنوان الگو قرار دارد، افزود: شهید سلیمانی از یک عشیره لر در کرمان متولد شده و یک کودک محروم روستایی بوده و او اصلا یک انسان عجیب و غریب و غیرقابل دسترس نبوده، اما در مسیری قرار می‌گیرد و خودش را می‌سازد.

جابری انصاری اظهار کرد: فرماندهان نظامی در دنیا فارغ التحصیلان آکادمی‌های نظامی هستند، اما شهید سلیمانی و اکثر فرماندهان جنگی ما فارغ التحصیل دانشکده‌های افسری و آموزشکده‌های عالی آکادمیک نظامی نبودند و آدم‌های خودساخته‌ای بودند که از صفر شروع کردند و در مدرسه جنگ پرورش یافتند و شدند آنچه که هستند و این بیشتر به ما یاد می‌دهد که فرماندهان کشورمان قابل الگوبرداری و قابل دسترس هستند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد قدرت هوشمند ایران بود و قدرت هوشمند ترکیبی از قدرت نرم و قدرت سخت است، تصریح کرد: شهید سلیمانی هم شخصیت الهام بخش و کاریزماتیک داشت و نماد الهام بخشی انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه فلسطین و مقاومت بود و هم یک شخصیت نظامی بود و در میدان سخت معرکه جنگید و در صف مقدم حضور می‌یافت.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان «پویش نذر فرهنگی به نیت حاج قاسم» تقدیر شد. شعرخوانی احد بابایی از دیگر بخش های این آیین بود.

 

​​​​​​​

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: