پیام تبریک مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به مناسبت 12 اردیبهشت، روز معلم

1218 بازدید

حجت الاسلام والمسلمین رجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید بهشتی در پیامی سالروز بزرگداشت مقام معلم  را تبریک گفت.
 متن کامل پیام ایشان بدین شرح است :

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ
خدا [رتبه] كسانى از شما را كه ایمان آورده و كسانى را كه دانشمندند [بر حسب] درجات بلند گرداند.

استاد ارجمند و فرهیخته دانشگاه شهید بهشتی
سلامٌ علیکم
روز دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت معلّمی بزرگ و فرزانه، استاد شهید مرتضی مطهري -رحمة الله علیه- می باشد که سالهاست دستمایه قدردانی و تجلیل از مقام والای معلّم شده است؛ معلّمی که انسان ساز و فرداپرداز است؛ و تکریم و تعظیم مقام رفیع او، تکریم و تعظیم علم است.
استاد شهید مطهري یکی از بارزترین، موفّق ترین و پیشروترین متفکّران اسلامی در عصر جدید است که در گستردگی فکر، درك زمان، شناخت مسائل فکري، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی، سرآمد هم عصران خویش بود. او توانست عمر پر برکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مکتب حیاتبخش از زوایاي مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با کجروي ها و انحرافات صرف نماید.
معلّم نیز، معمار قلبها و باغبان جانهاست و بذر نور در دلها می افشاند. از اینرو، قدردانی و تجلیل از معلّم، قدردانی از باغبانی است که هر صبح، سبدي از معرفت و صمیمیت با خود به کلاس درس می برد و با انگشتان مهربان خویش، بر شاخه قلبها، فردایی روشن و پرامید را پیوند می زند.
و اکنون جامعه ما بیش از هر زمانی به انسان هاى مؤمن، پرانگیزه، صبور، امیدوار، با نشاط، خوشبین، علاقه مند به منافع عمومى، مشتاق به رسیدن به قلّه هاى کمال شخصى و جمعى، و انسان هایى با ابتکار، متفکّر، اهل تحقیق، اهل پیشروى احتیاج دارد و این را چه کسی بهتر از معلّم و استاد بوجود خواهد آورد؟
لذا، به پاس اینکه متعهدانه و عاشقانه به رویشِ فرزندان ایران اسلامی کمر بسته اید، عزم و همت بلندتان را ارج نهاده و روز بزرگ معلّم را به شما استاد عزیز تبریک عرض می نمایم و سلامتی و توفیقات روزافزون جنابعالی را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

 

                         دوستدار شما                           
                     علیرضا رجالی تهرانی                     
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: