پیام تسلیت روابط عمومی به مناسبت درگذشت دکتر بهمن پاک‌نیا

1082 بازدید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالـجلالِ والاکـرامِ

 

با کمال تاسف و تاثر به اطلاع می‌رساند، دکتر بهمن پاک‌نیا، استاد بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی دعوت حق را لبیک گفت.

 با قلبی اندوهگین، درگذشت مرحوم دکتر پاک‌نیا، رئیس اسبق دانشکده معماری و شهرسازی را به خانواده محترم ایشان و اعضای خانواده دانشگاه شهید بهشتی تسلیت عرض نموده، از پيشگاه حضرت حق جل جلاله، برای آن مرحوم آمرزش و رحمت واسعه الهی و براي بازماندگان معزز، صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌نماییم.

 

روابط عمومـی و اطلاع رسانـی

دانشگاه شهیـد بهشتی

 

 

شادروان پاک‌نیا در سال ۱۳۰۷ در شهر تبریز متولد شد. تحصیلات ابتدایی خود را در این شهر و تحصیلات متوسطه‌اش را در تهران گذراند. سال ۱۳۲۶ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ معماری با درجه عالی در سال ۱۳۳۲ اخذ کرد. یک سال بعد با بورس تحصیلی دولت فرانسه جهت ادامه تحصیل عازم کشور فرانسه شد و پس از سه سال‌ و نیم، دیپلم دولتی را از مدرسه «بوزار» پاریس و جایزه بهترین دیپلم را سال ۱۹۵۸ از انجمن آرشیتکت‌ها به دست آورد. پروژه دیپلم او توانسته بود درجه «بسیار خوب» را کسب کند. بعد از آن به ایران بازگشت و از سال ۱۳۳۹ و بدو تأسیس دانشگاه ملی ایران در دانشکده معماری مشغول تدریس شد. او از اولین استادان دانشگاه ملی بود و چند سال بعد که به‌عنوان رئیس دانشکده معماری و شهرسازی انتخاب شد، واحد «ساختمان» را نیز تدریس می‌کرد.

ایشان پایه‌گذار رویکردی نو و ویژه به آموزش معماري بود که از امتیازات برجسته دانشکده معماری و شهرسازی محسوب می شود. از دکتر پاک نیا آثار متعددی در حوزه معماری این سرزمین برجای مانده است که ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران نمونه ماندگاری از آنهاست.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: