مدیرعامل طب آزما : 

توسعه بازارهای صادراتی، هدف اصلی شرکت طب آزما است 

4289 بازدید

مدیرعامل طب آزما با بیان اینکه تولید محصولات صادرات‌‎محور یکی از اهداف و رویکردهای اصلی این شرکت است، گفت: تاکنون موفق شدیم به چند کشور همسایه از جمله سوریه، عراق و آذربایجان محصولات خود را صادر کنیم. 
 
سالار سید ابراهیمی؛ مدیرعامل طب آزما با اشاره فعالیت‌های این شرکت، گفت: این شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر است و در حوزه فناوری اطلاعات پزشکی و آزمایشگاهی با تأکید بر نرم‌افزارهای این حوزه فعالیت می‌کند و تلاش دارد نرم‌افزارهای لازم برای ارتقای این حوزه را تولید و به بازار عرضه عرض کند. 
وی افزود: مراکز آزمایشگاهی و دانشگاهی در بخش‌های رادیولوژی، پاتولوژی، کنترل کیفیت آزمایشگاه، آزمایشگاه ژنتیک و سامانه‌های وابسته به این نرم‌افزارها و همچنین سامانه داشبورد مدیریت آزمایشگاه یا حتی تست کووید ۱۹ برای صحت‌سنجی در فرودگاه‌ها در این مجموعه تولید می‌شود. علاوه بر آن، سخت‌افزارهای مرتبط با موارد فوق مانند صندوق الکترونیک چاپ خودکار جواب، پیامک‌دهی، جواب‌دهی اینترنتی و نوبت‌‎دهی، در زمره محصولات این شرکت هستند. 
ابراهیمی با اشاره به بازار داخلی این مجموعۀ دانش‌بنیان، ادامه داد: این شرکت حدود ۷۰۰ مشتری فعال در کل کشور دارد که این نهادها خصوصی ،دولتی، دانشگاهی یا بهداشتی هستند. در کنار آن، مجموعه همکاری گسترده و عمیقی نیز با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد. 
این فعال دانش‌بنیان با اشاره به ضرورت توسعه صاردات محصولات دانش‌بنیان و اهمیت آن در بهبود چرخۀ اقتصادی کشور، اظهار داشت: در کنار تأمین نیازهای بازار داخل، تولید محصولات صادرات‌‎محور نیز یکی از اهداف و رویکردهای اصلی این شرکت است که تاکنون موفق شدیم به چند کشور همسایه از جمله سوریه، عراق و آذربایجان محصولات خود را صادر کنیم. خوشبختانه امروز بخش زیادی از آزمایشگاه‌های این کشورها مشتری محصولات ما هستند. ضمن آنکه بازاریابی در دیگر کشورها نیز همچنان ادامه دارد. 
ابراهیمی اضافه کرد: در بازار داخل، شرکت‌های بزرگی مانند سامان پرداخت، تجارت الکترونیک پارسیان و اپراتورهای پیامکی و حتی وزارت بهداشت، در لیست همکاران این مجموعه حضور دارند و بخشی از نیازهای خود را با استفاده از محصولات این شرکت دانش‌بنیان تامین می‌کنند. از طرف دیگر،  امروزه این شرکت به عنوان عضو اصلی کمیسیون سلامت نظام صنفی نیز فعال است.ضمن آنکه گواهینامه صلاحیت عملکرد از سازمان تامین اجتماعی را اخذ کرده است.  
وی با بیان اینکه این مجموعه تنها شرکت دارای گواهینامه سپاس از وزارت بهداشت یا همان گواهینامه انطباق با سرویس‌های دیتاس این وزارتخانه در حوزه‌های آزمایشگاهی است، تأکید کرد: به منظور بهبود عملکرد و افزایش کیفی و کمّی محصولات ارتباط با پژوهشکده‌هایی مانند پژوهشکده ملی ژنتیک، در اولویت‌های این مجموعه قرار دارد. از طرف دیگر، این شرکت دانش‌بنیان تلاش دارد در حوزه مسائل روز نیز ورود کرده و اثرگذار باشد. به عنوان نمونه در بحث کووید ۱۹ این مجموعه توانسته لوح برگزیده پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را اخذ کند که این موفقیت به دلیل نقش فعال در ایجاد اتوماسیون خدمت‌رسانی از راه دور اعطا شد. در سال جاری نیز به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در این پارک برگزیده شدیم. 
ابراهیمی حضور در نمایشگاه ها را اقدام مهم در مسیر معرفی محصولات و بازاریابی در فضای رقابتی دانست و خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی کنگره خدمات آزمایشگاهی کل کشور و همچنین ارتباط مداوم با جامعه پزشکی و آزمایشگاهی، بهره‌مندی از مشاوره متخصصان و همچنین حرکت منسجم در مسیر تولیدهای مدرن در مرز دانش، سبب اعتماد جامعه پزشکی و آزمایشگاهی به این شرکت شده است که البته تلاش داریم در سال جاری، استانداردهای تولیدی و خدمت‌رسانی خود را بهبود دهیم تا نقشی پررنگ‌تر در سلامت و بهداشت جامعه ایفا کنیم.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: