همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری صورت گرفت؛

غرس 400 نهال در آیین روز درختکاری/ افتتاح بوستان نوآوری دانشگاه شهید بهشتی

4618 بازدید

آیین روز درختکاری در دانشگاه شهید بهشتی، با حضور دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه؛ دوشنبه 15 اسفند 1401، در ضلع جنوبی ساختمان تست حرارتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این سنت حسنه که هرسال همزمان با هفته منابع طبیعی برگزار می‌شود دانشگاهیان شهید بهشتی با غرس نهال ضمن توسعه فضای سبز در حفظ و نگهداری منابع طبیعی مشارکت می‌کنند.

دکتر سید محمودرضا آقامیری، سرپرست دانشگاه در حاشیه این مراسم با تبریک هفته منابع طبیعی بر ضرورت مشارکت دانشگاهیان درحفظ محیط زیست تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه با اشاره به اقلیم ایران اظهار داشت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و طی سالیان گذشته با کاهش بارندگی شاهد خشکسالی‌های متوالی هستیم و براساس اعلام کارشناسان، سالانه چندین میلیون هکتار از جنگل‌های ایران از بین می‌رود؛ غلبه بر این مسئله و چالش بزرگ و مهم ملی، نیازمند عزم همگانی است.

دکتر آقامیری به پویش کاشت نهال در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: امسال در هفته منابع طبیعی، پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور آغاز می‌شود، ما در دانشگاه شهید بهشتی نیز با کاشت نهال هم‌گام با سایر هم‌وطنان و دوستداران محیط زیست در این پویش مشارکت می‌کنیم.

شایان ذکر است، در آیین روز درختکاری 400 اصله نهال میوه از جمله خرمالو، انجیر و هلو در ضلع جنوبی ساختمان تست حرارتی کاشته شد. همچنین با غرس 50 اصله نهال در جوار ساختمان نوآوری علوم انسانی و اجتماعی، بوستان نوآوری دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد.

براساس اعلام اداره فضای سبز دانشگاه، در هفته منابع طبیعی با مشارکت کمیته‌های دانشجویی 500 اصله نهال دیگر در سطح دانشگاه کاشته خواهد شد. 

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: