در بازدید استادان دانشگاه بخارا ازبکستان از دانشگاه شهید بهشتی، پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه بررسی شد

3071 بازدید

هیئتی از استادان دانشگاه دولتی بخارا ازبکستان، شنبه 18 آذر 1402 از دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی بازدید کردند.

براساس اعلام مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، این هیئت که شامل استادان دانشگاه بخارا از رشته‌های بیوتکنولوژی و ایمنی مواد غذایی، کشاورزی و علوم خاک، حسابداری و آمار از دانشکده علوم و فناوری زیستی  و همچنین آزمایشگاه‌های دانشکده مزبور بازدید نمودند.

در خلال این بازدید جلسه مشترک با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه در امور بین الملل و مدیر همکاری های علمی بین المللی و استادان دانشکده برگزار شد و با ابراز تمایل برای همکاری مشترک علمی و پژوهشی به ویژه در زمینه زیست فناوری، علوم آبزیان و نانو بیوتکنولوژی و آموزش زبان فارسی، پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه بررسی شد.

دکتر ابطحی، قائم مقام رئیس دانشگاه و مدیر همکاریهای علمی و بین‌المللی در این بازدید با معرفی توانمندی، قابلیت ها و دستاوردهای دانشگاه شهید بهشتی، به صورت تخصصی توضیحاتی درخصوص موضوعات و رشته های مورد علاقه بازدید کنندگان ارائه داد.

 

دانشگاه دولتی بخارا در سال 1930 در شهر بخارا ازبکستان تاسیس و در حال حاضر دارای 11 دانشکده اعم از فیزیک و ریاضی، تکنولوژی اطلاعات، علوم طبیعی، زبان‌شناسی، تاریخ و حقوق، کشاورزی و بیوتکنولوژی است. این دانشگاه از 1100 عضو هیئت علمی متخصص برخوردار است و 24825 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: