با حضور رئیس دانشگاه؛

مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت افتتاح شد

18839 بازدید

 

پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با حضور دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چهارشنبه 17 شهریور ماه افتتاح شد.

در مراسم افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی عنوان کرد: این پایگاه بنا به نیازسنجی‌های منطقه با هدف ارائه تسهیلات واکسیناسیون به شهروندان، به عنوان صد و ششمین مرکز در شهر تهران و صد و سی و دومین مرکز در استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه تامین لجستیک و پشتیبانی این مرکز بر عهده دانشکده بهداشت دانشگاه و مرکز بهداشت شمیرانات است، ادامه داد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت، دهمین مرکز در حوزه مرکز بهداشت شمیرانات است و تاکنون واکسیناسیون استادان در این مرکز آغاز شده و دانشجویان نیز بر اساس شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، در آینده این نزدیک واکسینه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آمار بستری بیماران کرونایی را نزولی دانست و تصریح کرد: تعداد بیماران جدید بستری در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۲۰۰ مورد بوده است که ۱۸۰ بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری شدند.

دکتر زالی در خصوص آمار واکسیناسیون نیز اظهار کرد: تا شب گذشته مجموع واکسیناسیون پنج میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در استان تهران بوده و با توجه به دوشیفتی شدن مراکز واکسیناسیون، بر اساس دستور وزیر بهداشت، شاهد رشد شتابان این آمار در هفته آینده خواهیم بود.

بازگشایی دانشگاه ها به شرط تکمیل واکسیناسیون استادان، دانشجویان و کارکنان 

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان، در خصوص تکمیل واکسیناسیون استادان، دانشجویان و پرسنل تا پیش از شروع سال تحصیلی ابراز امیدواری کرد و گفت: اگر این فرآیند تکمیل شود، با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، میزبان دانشجویان به صورت حضوری خواهیم بود.

دکتر نصیری با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در خصوص شروع کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها از نیمه مهرماه، اظهار داشت: هرگونه اقدام غیرکارشناسانه در این امر مهم که به سلامت استادان، دانشجویان و پرسنل مربوط است، غیرمنطقی است و علی‌رغم اصرار ما به حضور دانشجویان در محیط دانشگاه، فقط در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان بازگشایی وجود دارد.

ایشان در انتهای این مراسم بر تعجیل در برنامه زمانبندی واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تاکید نمود و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخواست همکاری بیش از پیش برای انجام هر چه سریعتر این مهم را نمود.  

با تاکید دکتر زالی، دکتر بهادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز آمادگی این دانشگاه را جهت مبادرت ورزیدن به این امر و انجام واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه جامع شهید بهشتی اعلام نمود.

گـزارش تصویـری

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: