با حضور دانشجویان پسر دانشگاه های سراسر کشور اجرا می شود؛

بیست و هشتمین دوره طرح ولایت در دانشگاه شهید بهشتی

10652 بازدید

بیست و هشتمین دوره طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی در تابستان 1402 در حال برگزاری است.

 براساس اعلام دبیر اجرایی بیست‌ وهشتمین دوره طرح ولایت، امسال حدود ۱۲۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور در این دوره شرکت کرده‌اند. این طرح با میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان پسر و دانشگاه علم و صنعت برای دانشجویان دختر با اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی طی ۴۰ روز برگزار می‌شود.

در راستای تحکیم بنیان‌های اندیشه‌ای دانشجویان مؤمن و انقلابی سراسر کشور برای حضور موثر در عرصه‌های فکری–فرهنگی جامعه؛ دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) هر ساله با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) طراحی و اجرا می‌گردد.

دراین دوره سرفصل‌های شش گانه شامل «معرفت‌شناسی»، «خدا‌‌شناسی»، «انسان‌شناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاست» تدریس می گردد ، که هر یک از این سرفصل‌ها به وجهی از وجوه نظام اندیشه اسلامی می‌پردازد و در صدد است که با تبیین این گزاره‌ها دانشجویان را با نظام کلی تفکر اسلامی آگاه سازد. همچنین با توجه به اهمیت آشنایی جوانان با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، بازدیدهای علمی با محوریت دستاوردهای نظام انجام خواهد شد.

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: