با هدف توجه به ابعاد و زوایای مادرانگی در جامعه و فرهنگ ایران،

چهارمین همایش ملی نقش و جایگاه مادر، مادرانگی در ایران برگزار شد

2424 بازدید

چهارمین همایش ملی نقش و جایگاه مادر، مادرانگی در ایران: چالش‌ها و چشم‌اندازها 28 و 29 آذر 1402 توسط دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 دکتر آقامیری رئیس دانشگاه، دکتر مظاهری رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، مهندس محمدی رئیس بنیاد مادر، دکتر نظربلند دبیر علمی کنگره، دکتر پوراعتماد عضو هیئت علمی دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند.

 پس از مراسم افتتاحیه پنل‌های مختلف علمی با حضور متخصصان تشکیل شد. بخش ارائه پوسترهای کنگره نیز به صورت الکترونیکی توسط مشارکت کنندگان قابل استفاده و مشاهده بود.

در دومین روز کنگره، پنل‌های تخصصی در حوزه مادرانگی و فناوری های نوین و مباحث حقوقی در حوزه مادران مطرح شد.

مراسم اختتامیه عصر روز چهارشنبه 29 آذر برگزار شد. در این مراسم اختتامیه استارتاپ‌های حوزه مادرانگی به معرفی فعالیت های خود پرداختند. در انتهای مراسم، از برگزار کنندگان اجرایی کنگره و نیز مهندس محمدی مدیر عامل بنیاد مادر تقدیر شد.

دکتر جهانبخشی، دبیر اجرایی کنگره مذکور در یادداشتی که به مناسبت برگزاری چهارمین همایش ملی نقش و جایگاه مادر منتشر کرد، اظهار داشت: در این همایش ما شاهد پژوهش‌ها و دیدگاه‌هایی قابل تامل و ارزشمند همچون مادرانگی از نگاه ادبیات و هنر، اشتغال، فقه و حقوق، فناوری، فرزند پروری، سلامت اجتماعی، ناباروری و سالمندی بودیم که بی‌تردید، ناگفته‌های فراوانی را برایمان روشن ساخت.

ایشان ادامه داد: اختتامیه این همایش، نشانه‌ای از پایان نیست؛ بلکه انگیزه‌ایی برای مطالعات و پژوهش‌های بیشتر در این زمینه و شروعی برای انتشار این دیدگاه‌های نو؛ دیدگاه‌هایی که از مادرانه بودن و ارزشمندی‌های مادرانه در محیط‌های مختلف زندگی‌مان سخن گفتند. این دیدگاه‌ها  نوری بر روی آینه اندیشه‌های جامعه علمی و کمک‌کننده به شناخت بهتر نقش مادران است. این همایش، چشم‌اندازی نوین برای تبادل ایده، همکاری‌های بین رشته‌ای و ارتقاء دانش در حوزه مادرانگی و نقش آن در فرهنگ و جامعه است.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: