رئیس دانشگاه:

اعضاء هیأت‌ علمی نقطه ضعف دانشگاه را ارتباط با جامعه و صنعت ارزیابی کردند

3309 بازدید

نشست هم اندیشی اعضای هیأت‌ رئیسه با اعضای هیأت‌ علمی دانشکده علوم و فناوری زیستی، سه شنبه 7 دی 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه، در بخشی از این نشست که به ریاست دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه و با حضور و جمعی از اعضاء هیأت‌ رئیسه و هیأت‌علمی دانشکده علوم و فناوری زیستی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، از زحمات رئیس سابق دانشکده و معاون آموزشی پیشین قدردانی شد و سرپرست جدید و معاون آموزشی جدید این دانشکده معارفه شدند.

دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی با اشاره به سابقه و اهداف برگزاری نشست های مشترک میان اعضای هیأت‌ ‌‌رئیسه و اعضای هیأت‌ ‌ ‌‌علمی دانشکده‌‌ها و پژوهشکده‌ها گفت: نشست با اعضای هیأت‌ ‌ ‌‌علمی که با هدف تعامل دوسویه و هم افزایی برگزار می‌شد، مدتی به دلیل گسترش شیوع کرونا به تعویق افتاده بود، اما با بهبود شرایط این نشست ها از سرگرفته شده است.

وی درخصوص انتصاب مدیران اظهار داشت: بر این باور هستم که تغییر همیشه اقدام مثبتی است و رویکرد رئیس محترم دانشگاه بر چرخش مدیران است که بحث جوان گرایی هم در آن مطرح است.

دکتر نصیری ضمن تشکر از زحمات و خدمات اجرایی دکتر شیدایی، در مدت ریاست دانشکده علوم و فناوری زیستی گفت: دکتر شیدایی هم به لحاظ علمی و هم اجرایی از افراد با سابقه و خوشنام دانشگاه هستند و با عملکرد خوبی که داشتند مدیران شایسته‌ای تربیت کردند؛ ایشان سرمایه دانشگاه هستند، قدردانشان هستیم.

رئیس دانشگاه، افزود: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت‌ها امانت هستند و تا هرلحظه که صلاح باشد انجام وظیفه می‌کنیم.

وی ضمن آرزوی توفیق برای دکتر مینایی در تصدی ریاست دانشکده، تاکید کرد: همکاران دانشکده علوم‌زیستی همگی چه در درون دانشگاه و چه در زمینه ارتباطات خارج از دانشگاه فعال هستند. از آقای دکتر مینایی، سرپرست جدید دانشکده علوم و فناوری‌ زیستی درخواست دارم یکپارچگی دانشکده را حفظ کنند و به ویژه بکوشند همکارانی که نوع تخصص آن‌ها در ارتباط با خارج از دانشگاه اهمیت دارد را همدل سازند.

دکتر نصیری خاطرنشان کرد: براساس نتایج نظرخواهی برنامه راهبردی دانشگاه که به تازگی طراحی شده، اعضاء هیأت‌ علمی بیشترین نقطه ضعف دانشگاه را ارتباط با جامعه و صنعت می‌بینند؛ بنابراین ما باید به دنبال افراد صاحب تخصص حاضر در دانشگاه باشیم که بتوانند این ارتباط را تقویت کنند. در دانشکده علوم و فناوری زیستی تخصص‌هایی وجود دارد که در آینده جهان نقش تعیین کننده‌ای دارند و خوشبختانه همکاران بسیار توانمندی در دانشکده حضور دارند که صاحب این تخصص‌ها هستند.

وی تصریح کرد: رئیس دانشکده باید نیاز امروز دانشکده را شناسایی نماید و به سراغ افرادی برود که بتوانند آن را برطرف کند. هیأت‌ رئیسه دانشگاه خواهان این هستند که راهکارهای پیشنهادی برای رفع ضعف ارتباط با جامعه و صنعت از سوی دانشکده مطرح شود و ما هم حتماً از آن حمایت خواهیم کرد.

جایگاه امروزی دانشگاه شهیدبهشتی نتیجه زحمات تک‌تک اعضاء در حوزه علمی و اجرایی است

در ادامه این نشست دکتر شیدایی، رئیس پیشین دانشکده علوم و فناوری زیستی با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه گفت: امروز دانشگاه شهیدبهشتی از جایگاهی برخوردار است که همه ما افتخار می کنیم عضوی از بدنه علمی و اجرایی آن هستیم و این جایگاه نه در نتیجه تغییر دولت‌ها و نه در نتیجه تغییر هیأت‌ رئیسیه های مختلف به دست آمده؛ بلکه نتیجه زحمات شبانه‌روزی تک تک اعضا در حوزه علمی و اجرایی دانشگاه است و بنده افتخار می‌کنم که عضو کوچکی از تاریخچه دانشگاه هستم. 

در ادامه، دکتر مینایی سرپرست دانشکده در سخنان خود تصریح کرد:  پذیرش پست در دانشگاه از این نظر باعث خوشحالی است که فرصتی فراهم می آورد تا به همکاران خدمت کنیم؛ بی تردید این خدمت باید در بستری توام با آرامش صورت گیرد. اگرچه قطعاً دیدگاه‌های مختلفی در دانشکده وجود دارد؛ تمام تلاش بنده این خواهد بود که یکپارچگی دانشکده را حفظ کنم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در فضای فیزیکی دانشکده علوم و فناوری‌ زیستی افزود: از آنجا که در سال‌های گذشته فضای فیزیکی دانشکده علوم زیستی به دو بخش تقسیم شده، دانشجویان و اساتید را با چالش‌هایی روبرو کرده است، از هیأت‌ ‌رئیسه دانشگاه درخواست دارم این مشکل را حل کنند تا یکپارچگی دانشکده به دست آید.

دکتر حاجی یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی؛ با تاکید بر ظرفیت و توان دانشکده علوم و فناوری ‌زیستی، خواستار توجه ویژه به موضوع اطلاع‌رسانی دستاوردها و فعالیت‌های دانشکده به‌صورت نظام‌مند شد.

پژوهش در حوزه علوم پایه نیازمند توجه جدی است

در ادامه این نشست، دکتر ملاصالحی معاون آموزشی جدید دانشکده علوم و فناوری‌ زیستی، با اشاره به اهمیت پژوهش در کنار آموزش گفت: یکی از شاخص‌های ارتقاء دانشکده تولید مقالات است که کمبود بودجه پژوهشی این امر را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر بودجه‌ای که به بحث پژوهش اختصاص می‌یابد در همه حوزه‌ها اندک است و در حوزه علوم پایه سهم کمتری را هم به خود اختصاص می‌دهد که از هیأت‌ رئیسه دانشگاه درخواست داریم به این امر توجه ویژه‌ای مبذول دارند.

دکتر بابک شکری، معاون پژوهشی و فناوری نیز در سخنانی با اشاره به وضعیت پژوهشی دانشکده علوم و فناوری ‌زیستی گفت: سرانه طرح‌های پژوهشی دانشکده هم از نظر تعداد و هم از نظر مبلغ نسبت به میانگین دانشگاه کم است اما در حوزه تالیف کتاب و مقاله وضعیت مناسبی دارد.

دکتر افضلیان معاون آموزشی دانشگاه، با برشمردن وضعیت آموزشی دانشکده، به تحصیل 1017 دانشجو در دانشکده علوم و فناوری‌ زیستی اشاره کرد و برنامه‌ریزی‌های آموزشی را در این دانشکده خوب توصیف کرد.

در ادامه این جلسه اعضای هیأت‌ علمی دانشکده علوم و فناوری زیستی، ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه ‌نظرات، درخواست‌های خود را با اعضای هیأت‌ ‌رئیسه دانشگاه مطرح کردند. افزایش بودجه‌های پژوهشی و ضرورت تجهیز آزمایشگاه‌ها، اختصاص فضای مناسب برای فعالیت‌های مبتنی بر فناوری، و لزوم رسیدگی و حفظ آزمایشگاه حیوانات و موزه گیاهی و هرباریوم، از جمله موضوعات مطرح شده توسط استادان دانشکده علوم و فناوری زیستی بود.

در انتهای این نشست، لوح تقدیر دکتر شیدایی، رئیس سابق دانشکده، دکتر رجبی مهام، معاون سابق آموزشی و همچنین حکم دکتر حمیدرضا ملاصالحی به عنوان معاون جدید آموزشی دانشکده علوم و فناوری زیستی توسط رئیس دانشگاه به ایشان اهداء شد.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: